Nové drama od HBO Max Tokyo Vice, inspirované stejnojmennou knihou novináře Jake Adelsteina z roku 2009, vtáhne diváky mezi novináře největšího deníku v Japonsku a představí investigativní žurnalistiku v jiném světle. Milovník japonské literatury Adelstein dostal jako vůbec první cizinec šanci pracovat v největším japonském deníku Meicho Shimbun. Musí se jako krimi reportér odpíchnout od nejhlubšího dna, ale jeho národnost mu to zrovna neulehčuje. Pod křídly zkušeného detektiva Katagiriho začíná prozkoumávat temný a nebezpečný svět japonské Yakuzy.
Japonština je jeden z nejsložitějších jazyků a americký novinář Jake Adelstein (Ansel Elgort) se svou znalostí japonštiny a japonské ekonomiky rozhodl ohromit představenstvo japonského deníku Meicho Shimbun. I přes pochybnosti, že jako cizinec mezi kolegy nezapadne, dostal příležitost psát články o policejních případech. Ovšem přístup k informacím není tak jednoduchý, jak si zprvu myslel. Policejní zprávy ani tiskovky pro novináře Jakea neuspokojí, a tak se snaží hledat fakta vlastními silami.
Drama slučuje novinářskou a detektivní práci již od začátku. Zjišťování faktů, ověřování výpovědí nebo pátrání po důkazech otevírá dveře do tokijského podsvětí Yakuzy. Jakeova touha po odhalení pravdy za každou cenu ho zavede do temného světa výhružek a zbraní, ale v jeho práci ho nic z toho neodradí.
Detektiv Katagiri (Ken Watanabe) nesouhlasí s postupy některých kolegů, a tak často pátrá na vlastní pěst, i přes uzavřený případ. Jake si jeho důvěru získá svou myšlenkou o správné novinařině „pravda pro lidi, kteří ji nevidí“. Společnými silami se snaží odhalit pravdu skrytou hluboko pod povrchem. Skvělá ukázka toho, jak se detektivní a novinářské práce doplňuje a navzájem si pomáhá, je v jejich spolupráci, kdy detektiv Katagiri Jakeovi poskytuje exkluzivní reportáže z razií či míst činu pro jeho články, bez kterých už by si v deníku nenapsal ani čárku, a Jake mu na oplátku pomáhá hledat důkazy proti šéfovi gangu.
Jake Adelstein je houževnatý investigativní novinář. Jeho honba za informacemi je až obdivuhodná. Nicméně mít své zdroj se vyplácí a Jake si jich vytvoří hned několik, i v podsvětí gangu. Drama Tokyo Vice nám přibližuje novinářskou profesi v 90. letech z jiného prostředí než známe dnes. Hledání informací bez internetu není žádný med. Dostanete případ a do večera musí článek putovat k editorovi. Prostředí plné lží a přetvářek, nepřátelské způsoby k cizincům nebo rasistický šéfredaktor není nic jednoduchého. Jake je ve své práci vytrvalý a pečlivý, s neúplnými informacemi se jen tak nespokojí, a z posledních sil se vydává zjišťovat fakta bez ohledu na to, kolik úsilí musí pro jeden článek vynaložit.